Bu yazım sadece One Piece izleyenler için anlamlı olacak, o yüzden eğer One Piece izlemiyorsan lütfen devamını okuma! Bak önden uyarıyorum, spoiler içerir ve ağır anime kafasıdır…

Efenim şimdi “insan idealleri ile yaşar” diye düşünüyordum hayatta neyin peşindeyiz lan sorusuna değişik mecralarda cevap ararken… neyin peşindeyim kısmı değil ama peşinde olduğum şeye nasıl yanaşıyorum diye kendime sorunca “insan idealleri ile yaşar” diye bişeye vardım… sonra ne lan bu idealler, düşünceler, duruşlar filan diye kendi kendime bir hallendim… herkes halleniyordur illaki bu soruların peşinde koşarak?

Neyse efenim One Piece denilen animede iki karakter var, bunlardan biri Luffy biri de Blackbeard… aslında daha çok karakter var ama benim bu yazıdaki olayım bu iki karakter…

Luffy ve Blackbeard idealleri olan, ileride yaşadıkları dünyada korsanlar kralı olmak isteyen iki tip… bu iki tipin varmak istedikleri yer aynı, yani korsanlar kralı olmak istiyorlar… Animedeki korsanlar kralının mevzusu da güç, zenginlik, şöhret gibi herşeye sahip olması bu korsanlar kralı denilen şahsın…

Yannız! arada bir miktar fark var, Blackbeard korsanlar kralı olmak için kendinş güce ve şöhrete götüren her türlü yola başvuruyor, yanında inanılmaz güçlü bir tayfa kurmak için en azılı suçluları yanına topluyor ve elde etmek istediğini elde etmek için her yola başvuruyor… Luffy ise kendi halinde, tayfasını en yakın dostu, arkadaşı olarak tanımlayıp bir iyinin peşinden koşmaya çalışıyor…

Burdan nereye varmak istiyorsun dediğinizi duyar gibiyim… efenim varmak istediğim yer şu; bu hayatta ya Blackbeard gibi olup ulaşmak istediğimiz sonuç ne olursa olsun oraya varmak için her yolu deniyoruz, ya da o sonuca ulaşmak için yola çıkıp hayatta iyi olarak tanımlayabileceğiniz bütün değerleri gözetmeye çalışıyoruz… Hangisi daha zor çok belli, zaten zor olanın peşinde koşmak değerli…

Koşalım, yürüyelim hiç farketmez… yeter ki herkes için bir iyinin peşinde olalım ve o iyiyi bulmanın yolunu hep güzel değerler üzerine kuralım… Kendi dünyalarında Luffy ve Blackbeard nasıl bir sonuç alırlarsa alsınlar bizim dünyamız gerçek olan… ama gözetmemiz gereken değerler iki dünyada da çok gerçek…

İzlemek isterseniz bahsettiğim Anime şu; http://www.imdb.com/title/tt0388629/?ref_=nv_sr_1

Hadi kalın sağlıcakla…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: