Spontan

bumerang_yalanlar_f_rlat_yorum...Çok çabuk algım dağılır oldu şuaralar, evrende kapladığım hacim nedir ki ne kadar dağılabilirim diye düşünürken daha çok dağılır oldum filan…

Neyse her şey jeliboncunun önünden geçerken başladı (şekerlemeciler var ya birsürü farklı çeşit şekerlemenin olduğu); tam o sırada canım nasıl tatlı bişeyler çekiyo anlatamam. Neyse birden yaptığım heyecanı bir kenara bırakıp aldım biraz jelibon ve yoluma devam ettim. Yolda düşündüm ulan görmesem hiç aklıma gelmezdi görünce bi canım çekti alınca da bi güzeldi, ne kadar uğraşırsam uğraşayım o rastgele gelen heyecan ve “spontane” istek hissiyatını oluşturamam kendimde. Tesadüfi şeyler güzel diye geldi aklıma…

Sonra “spontane yaşıyorum lan hayatı” derkenki spontan kelimesine takıldı kafam. Ney ki lan acaba bu diye düşünürken bir bakayım dedim, olmaz ya belki tdk bişe demiştir bununla ilgili diye… baktım tdk’ya hafif isyankar hafif ümitsizce, yabancı kelimedir kesin yer verilmemiştir diye amma ve lakin varmış spontan diye bir kelime… karşılığı da şöyle: Kendi kendine, kendiliğinden olan (bu ingilizceden gelen karşılığı) Kendiliğinden, herhangi bir dış etki olmaksızın oluşan (bu da latinceden gelen karşılığı…

Ben oysaki Spontan’ı anı yaşamak olarak tanımlamıştım kafada…

Ama sevindim, çünkü tam bu aralar anı yaşamak ile anlık yaşamak arasındaki ayrımı sorgularken üzerine daha fazla yazmak isteyebileceğim bir konu çıktı: “Kendiliğinden olan” …

Pek yakın bir zamanda bununla ilgili yazıcam…

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

